Усвідомлення!

Саме для вас, усвідомлені споживачі, ми вже 5 років прокладаємо доріжку серед просторів органічного виробництва. І  тільки на перший погляд здається, що органічні продукти це дуже просто.

Адже органічний сектор українського АПК в основному зорієнтований на постачання сировини за кордон і серед наших задач, окрім виробництва якісного органічного продукту, постає пошук якісної сировини. В Україні загальна площа сільськогосподарських земель зі статусом органічних та перехідного періоду – 381 173 г, а це  менше одного проценту від загальних сільськогосподарских площ (0,89%). Для порівняння лідерами у світі за площами під органічними культурами є Австралія (22,7 млн га), Аргентина (3,1 млн га), США (2,0 млн га), Іспанія (2,0 млн га), Китай (1,6 млн га), Італія (1,5 млн га), Франція (1,4 млн га), Уругвай (1,3 млн га), Індія (1,2 млн га) та Німеччина (1,1 млн га).

15-16 березня в Одесі відбувся Другий міжнародний конгрес «Органічна Україна-2018», ініційований Спілкою виробників органічних сертифікованих продуктів «Органічна Україна» та Офісом підтримки реформ при Мінагрополітики за активної підтримки цього відомства. Генеральним спонсором заходу виступив Український проект бізнес-розвитку плодоовочівництва (UHBDP), який фінансується Міністерством міжнародних справ Канади (Global Affairs Canada) та співфінансується і реалізується Менонітською Асоціацією Економічного Розвитку (MEDA).

Учасники конгресу, близько 300 фермерів з усієї України, а також науковці, експерти,

закордонні гості, зосередилися на пошуку шляхів розвитку внутрішнього органічного ринку та збільшення виробництва продуктів із доданою вартістю експортної якості

Органічним проривом 2017-го можна назвати відкриття в Диканьці Полтавської області органічного олієжирового заводу, а також створення виробництва органічних чаїв під торговою маркою MOL’FAR.

Світовий органічний досвід свідчить, що чистими, вільними від хімії можуть бути майже всі продукти, які ми бачимо на полицях супермаркетів: від сала і горілки до цукерок. Наприклад, у Швейцарії на реалізації органічних харчів спеціалізуються два величезних супермаркети Coop та Migros, котрі пропонують споживачам близько двох тисяч видів продуктів. Отже, нашим виробникам, торговим мережам і маркетологам є над чим працювати.

Саме на необхідності популяризації та заохоченні  торгових мереж, які частіше всього виступають  посередником між виробником та кінцевим споживачем, ставати більш органічними  в своїй промові наголосив директор ТОВ «Фірма Діамант ЛТД» Микола Сафонов.

Органічний ринок став більше взаємодіяти з владою, одне зі свідчень цього – лідер органічного руху України Олена Березовська стала експертом Офісу підтримки реформ напрямку органічного виробництва та нішевих культур Мінагрополітики, координатором Робочої групи по цьому напрямку. Олена Березовська розповіла про головні пріоритети аграрного відомства в питаннях розвитку органічного ринку України. Серед них завершення розробки законодавчої бази, створення прозорих органічних реєстрів, прямий діалог між міністерством та органами сертифікації і операторами ринку.


Запорука розвитку внутрішнього ринку – стимулювання його з боку держави, вважає виробник. На його думку, заяви чиновників про успіхи експортного напрямку та наміри розвивати сільські території категорично суперечать одна одній. Бо експорт сировини стимулює розвиток переробки за кордоном, але одночасно ставить хрест на вітчизняній та перспективах села. Дослідження французького ринку свідчать, що для виробництва органічної продукції треба у 2,5 разу більше трудових ресурсів, ніж для традиційної технології. В Україні, де рівень технічної озброєності значно нижчий, органічне виробництво потребуватиме у п’ять разів більше працівників. Ось ключ до розв’язання проблеми трудової зайнятості сільського населення. А тому треба дбати не лише про експорт органічної продукції, а передусім, щоб вона продавалася в Україні.

Конгрес «Органічна Україна 2018» засвідчив, що органічний рух України зміцнюється новими силами, ідеями, технологіями, зв’язками з внутрішнім та міжнародним ринком. Ідеологи руху впритул підійшли до розробки Стратегії розвитку органічного виробництва в Україні, яка рано чи пізно має втілитися у відповідну державну програму. Більшість учасників заходу висловили впевненість, що нинішній органічний сезон також буде багатим на нові імена, інвестиції та інновації.